Notulen algemene ledenvergadering 25 juni 2021
Deel 1:
ALV onder leiding van het Bestuur 2020-2021 (voorzitter ALV: Rutger van der Spank - Praeses Bestuur ‘20-’21, notulist: Justine Broeijer, Ab-actis Bestuur ‘21-’22).
1. Opening
De vergadering is om 20:35 door Rutger geopend.
2. Aanwezigheidslijst
Iedereen die zich heeft aangemeld is aanwezig.
3. Goedkeuring agenda
Alle aanwezigen zijn akkoord met de vaststelling van de agenda.
4. Goedkeuring notulen Decharge ALV d.d. 5 maart 2021
Alle aanwezigen zijn akkoord met de notulen.
5. Praeses van der Spank: het jaar 2020-2021 in vogelvlucht
Ondanks de coronacrisis hebben we nog veel kunnen doen. Een paar online borrels die een groot succes waren en het bezoek aan de efteling. Alle vto’s en kantoorbezoeken zijn digitaal doorgegaan. Volgende week staat de studiereis naar Curacao op de planning. Ook de Bedrijvendag en het commissiebedanktweekend komen er nog aan. Morgen staat de eindactiviteit van de VTO-commissie op de planning. Rutger bedankt alle commissieleden voor hun inzet. Ondanks dat veel achter de schermen is gebeurd, heeft iedereen zijn best gedaan. Rutger bedankt zijn bestuursgenoten van het jaar ‘20-’21 voor het fantastische jaar.
6. Aanstelling bestuur 2021-2022
Bestuur 2021-2022 wordt voorgesteld en ter stemming gebracht. Nina, Amanda, Justine, Misan en Dirk. Geen op- of aanmerkingen op dit voorgestelde bestuur. Bestuur wordt aangesteld. Er wordt gewisseld en de cadeaus worden uitgedeeld.
Deel 2:
ALV onder leiding van het Bestuur 2021-2022 (voorzitter ALV: Amanda Dijkhuizen - Praeses Bestuur ‘21-’22, notulist: Justine Broeijer, Ab-actis bestuur ‘21-’22).
1. Opening ALV deel 2 en aanstelling Kascommissie 2021-2022
Amanda: Nogmaals dank voor afgelopen jaar namens iedereen. Vervolgens wordt overgaan tot het aanstellen van de kascommissie 2020-2021: Rutger van der Spank en Ryan van Dijk. Aanstelling kascommissie wordt ter stemming gebracht. Voorstel wordt met unanimiteit aangenomen. Amanda feliciteert de kascommissie.
2. Plannen bestuur 2021-2022
Amanda: We hebben nieuwe plannen gemaakt voor aankomend jaar. Nu corona iets meer in bedwang is hopen we dat meer dingen mogelijk zijn. We hebben het geluk dat we het LOF-congres mogen organiseren. Hiervoor wordt een commissie aangesteld. Voor geïnteresseerden: hou de nieuwsbrief in de gaten.
Amanda geeft het woord aan Justine.
Justine: Komend jaar begint met ledenwerving. We zullen de LLP groepen dit jaar weer langsgaan. We hebben ook voortgeborduurd op het plan van het vorige bestuur. Dit houdt een buddysysteem in om de drempel voor het komen naar een borrel iets lager te maken. Mensen die niemand kennen kunnen met een extra knopje bij de aanmeldlink aanklikken dat ze nog een buddy zoeken. Er wordt dan een grote chat aangemaakt waardoor mensen van tevoren iets met elkaar kunnen doen om zo de participatie omhoog te krijgen.
Justine geeft het woord aan Dirk.
Dirk: Het lijkt ons leuk als de almanak commissie wat extra’s kan doen. Dit door de almanak commissie een fotomoment te laten organiseren zodat men een goede foto voor hun Linkedin kan laten maken. De commissie intern willen we aanmoedigen om naar andere opties dan de Efteling te laten kijken. Zo dachten we aan een dag indoor skiën of naar een kerstmarkt te gaan. We willen dit wel aan de commissie zelf overlaten. Afgelopen jaar is geen eerstejaars kroegentocht geweest waardoor we een hele lichting missen. Daarom moeten we zorgen dat we nieuwe leden weten aan te trekken door een activiteit te organiseren door commissie intern voor de tweedejaars zodat zij ook betrokken raken. Hiervoor willen we ook wat extra budget uittrekken met het oog op de importantie van nieuwe ledenwerving.
Dirk geeft het woord aan Misan.
Misan: Voor bepaalde kleinere kantoren was behoefte aan losse social media posts die niet de digitale verbinding willen afnemen. We zijn met het idee gekomen om ook losse social media posts te promoten. Als zij dan ook de digitale verbinding hebben afgenomen krijgen ze daar ook nog korting op. Verder hebben we ook gekeken naar de invulling van verschillende commissies. De carrièrecommissie heeft vorig jaar de eerste lijntjes uitgegooid voor het organiseren van het Loyens en Loeff topskills traject. We willen kijken of we dat volgend jaar ook kunnen aanbieden, misschien in aangepaste vorm in overleg met de commissie. Misan moedigt iedereen aan om te solliciteren voor de commissies.
Nina: We zijn tot de conclusie gekomen de bedrijvendagcommissie te verkleinen van 5 personen naar 4 personen omdat is gebleken dat 5 personen niet per se noodzakelijk is en het met misschien 4 ook wat praktischer is om samen te werken. Het heeft wel tot gevolg dat alsnog 2 externen blijven omdat het contact met de kantoren belangrijk is en veel werk is. De functie quaestor wordt onder de praeses of de ab-actis gebracht.
Amanda: Dit jaar is het lustrum jaar. Daarvoor wordt een lustrumcommissie van 5 leden aangesteld. De commissie krijgt veel vrijheid. Ze kunnen zelf beslissen of ze binnen Nederland willen blijven of buiten Nederland willen blijven. Een chiquedag of een stranddag en een symposium lijkt ons ook leuk. Ook willen we het commissie-etentje van vorig jaar dit jaar weer doen om hechtheid tussen commissies te waarborgen en omdat dat vorig jaar goed bevallen is.
Ryan: Commissie intern krijgt meer budget, gaat dat ten koste van een bepaald potje?
Dirk: Ik heb alle vertrouwen in de externen die een geweldige acquisitie gaan lopen. Een goede boekhouding vereist ook een bepaalde terughoudendheid. Er zijn een aantal posten vormgegeven die vrij vormgegeven zijn, zoals diversen, waar nog bezuinigd op zou kunnen worden. Het gaat om een bedrag van €500-€1000 maximaal.
Ryan: Gaan jullie de Regatta organiseren?
Amanda: Ja, dat willen we weer doen en staat in de brochure.
Nina: Jullie organiseren dit jaar het LOF-congres, zijn jullie niet bang dat er daardoor te weinig aanmeldingen zullen zijn voor de Bedrijvendag?
Amanda: Nee, het LOF-congres is ook rond mei maar daar gaat niet dezelfde hoeveelheid studenten heen als naar de Bedrijvendag. We zijn er niet bang voor dat dat een probleem wordt.
Misan: De aanmeldingen voor de Bedrijvendag zijn sinds vandaag open, Misan moedigt aanmelding aan.
Alies: Hoe gaan jullie al die data plannen met al die verschillende activiteiten?
Amanda: We willen de globale planning van vorig jaar aanhouden, er komen een aantal meer activiteiten bij. Mensen hebben dit jaar juist zin in activiteiten omdat dingen weer kunnen.
Justine: Deels ook ledenwerving. Ook de mensen die zich afgelopen jaar niet hebben opgegeven door corona toch proberen te bereiken zodat er überhaupt meer potentiële leden zijn die zich kunnen aanmelden.
Dirk: De activiteiten zijn altijd op dezelfde mensen gericht.
Alies: Al die activiteiten worden wel een uitdaging. Geen vraag maar een opmerking.
Justine: Het gaat er ook om dat de planning op tijd gemaakt wordt zodat het niet op het laatste moment aankomt.
Misan: En niet alleen op zoek gaan naar eerste- en tweedejaars maar ook in ons eigen netwerk actief op zoek gaan naar mensen die potentieel lid willen en kunnen worden.
Nina: Er komen dit jaar twee extra commissies bij, hoe zijn jullie van plan die te vullen?
Amanda: Het zijn leuke commissies, dus interessant voor de mensen die dat willen. We hopen dat we op tijd studenten kunnen werven voor bijvoorbeeld de almanak.
Misan: We kunnen ook in de zomer al beginnen met werven en hoeven niet te wachten tot september.
Amanda: Zijn er verder nog vragen?
Geen reactie uit de zaal.
3. W.v.t.t.k.
Geen reactie uit de zaal.
4. Afsluiting vergadering
Amanda bedankt nogmaals het bestuur ‘20-’21 en sluit de vergadering om 21:00.
Aanwezigheidslijst wissel ALV d.d. 25-06-2021
Rutger van der Spank
Nina Hurkmans
Ryan van Dijk
Alies Romme
Daniël Zielstra
Amanda Dijkhuizen
Justine Broeijer
Dirk Winnemuller
Nina van As
Misan Egbe
Liselot Boekhoudt
Lotte Paijmans
Abigail Taye Seifu
Juliette Slotboom
Sylvie Anne Veelenturf
Danté Terwel
Imke Luisman
Janneke Winnemuller
Isis Care
Cédric Maris